lördag, juni 13, 2009

hej bara...

Känner eg för att skriva av mig på 'hämlighuset' men har inte haft möjlighet så att säga. Mycket att stå i och sen är jag inte ensam nånstans.

Fredag var jag i skolan sista dagen innan sommaren. Vi blev officiellt antagna till andra 'delen' av vår utbildning som egentligen är en helt egen utbildning. Därav det formälla.
Igår var en riktig skit-mat-dag.
Förödande om man är magsäcksopad.
På morron studsar jag upp och är sen!
Ingen frukost men köper en trekantsmörgår på pressbyrån innan skolan. Äter en och mår illa av all mayo, bacon och mjukt bröd.
En timme senare blir det serverad smörgåstårta. Jutack... toppen bra och jätte snällt men INTE vad jag behöver. Tar ändå för det är bättre än inget.
Några timmar efter det är jag hemma och kastar snabbt i mig... just det... en smörgås eftersom vi nån timme senare skall på barnkalas.
Sen blir det SvampBobtårta och sen gör Ella, snäll som hon är, Äbleskiver til hela gänget som kvällsmat. Problemet är ju bara att jag inte sett röken av proteiner på hela dagen.
En stund efter äbleskiverna ber jag om att få åka. Vi glider förbi kinakrogen och tar med oss mat hem därifrån.
Lyckligaste stunden på dan... nästan. Proteiner!! Riktig MAT.
Så är det. Allt kretsar runt maaat :)
Iaf dom dagarna där jag förstår att jag får kämpa för att leta upp proteinerna :)

Iaf hade jag en bra dag.
Jag är glad att jag inte känner nån som tar studenten eller själv är student. Vikket skitväder!!

Nu skall jag klä mig för jag skall va och jobba i Hallsberg kl 11:30 - 20:30
Puss
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

oxå haft skitmatdag...imorse åt jag två knäcke mackor och kaffe vid runt 9.30 mådde lite pyrt så frukosten vart seeg.
sen kl 11 åkte jag ut och tränade mc.vid 14 kom jag hem..satt och vilade ett tag, drack 1 litet glas cola , seg men inge hungrig...blev inte lunch utan middag kl 17- lax sås och potatis men inte mycket alls...motigt att äta. sen ut å träna mcigen mellan 18-21 och nu ahr jag lyckats få i mig två knäckemackor, 1 glas rabarbersoppa och snart en svaaaag liten grogg...hepp visst ser det fint ut för en magopererad:s
nåväl imorgon bblir de tbättre frukost- får ju gott sällskap;)

amanda sa...

Hihi, ja, på min examen var vädret inte det bästa heller, dock uppehåll, men lite blåsigt och kallt. Hur har ni det i huset?

Själv sitter jag och gör allt för att bebisen ska komma ut... Gå över två veckor är inte att tänka på för min del. Tillräckligt har jag stått ut med tycker jag.

Hälsa familjen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...