fredag, juni 19, 2009

It fixed sig va. (skriven i natt)

Ringde Gudfar Magnus & Tant Hasse och frågade va dom skulle göra ikväll.
Inget tydligen.
Så än en gång fick vi fira en högtid med dom i Stabol Soldattorp med urgo mat och deras fantastiska närvaro och värme.
Älskar dom!

Nu är vi hemma och jag skall alldeles strax plasta in tatueringen efter noggrann tvätt och sen borsta tänder å lägga mig bredvid lilla Zion som la sig på min kudde när vi kom hem från Magnus & Hasse.
Regnet faller men jag vill inte höra.
Midsommarfiradet i Hasselfors förlöpte i torrt väderlek och jag fick en go känsla av samhörighet för första gången sen vi först var i Hasselfors.

Vi har bott här i 2,5 år ungefär och haft lantstället sen 2001.

Alla dessa år har vi försökt röra oss dör Hasselfors folket fanns, gått på lokala tillställningar och verkligen försökt integrera oss.

Det har varit jätte segt.
JAG har ofta känt att människor... särskild kvinnor i min egen ålder, har tagit tydlig avstånd från mig och verkat som dom redan hade bildad sig en uppfattning om vem jag är som person.
Det har tydligt börjar släppa... blivit inbjuden på två fester bara på dom sista tre veckorna och ja idag kändes det som jag/vi har en av dom!
En Hasselforsare.
Sånt gör mig gla :o)

Natti vänner... hoppas ni haft en BRA dag.
Puss
/tant trassel

1 kommentar:

Hello sa...

Att det ska va så segt ibland! Vi gav ju upp och flyttade från Gävle efter 3 ½ år. Det sociala var ju en stooor del i det beslutet!

Vad skönt att det börjar lösa sig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...