onsdag, juni 24, 2009

Goda sommardagar


Härligt faktiskt.
Går och lullar runt.
Lämnar barnen på dagis kl 9 och hämtar dom igen kl 12.

Under tiden dom varit på dagis har jag rensat ogräs, solat med en kopp kaffe, tvättat lite kläder och haft allmänt mysit här hemma med mamma å pappa.
Tempot är ju inte va det brukar vara eftersom mamma inte orkar längre.

Känns på mig oxå faktiskt efter några dagar.

Pappa går å fixar härhemma... hjälper till med att såga här och köra saker på tippen där.
Borra här och bygga där.
När jag hämtat barnen kl 12 går dagen ganska fort.
Rolle jobbar kväll och är iväg till jobbet kl halv 2.
Tills dess gräver han, hjälper pappa att bära skrot osv.


Det är MYCKET gladare barn såhär på sommaren där man kan va ute heeela dan och bara springa runt... utan att slåss om alla saker för att man har trångt och tråkigt.
Tror mitt lugna tempo smittar av sig på barnen.
Jag har bestämt mig för att det bara är deras tid som är värdefull.
Jag läser för dom när dom vill, lyssnar på dom när dom tilltalar mig svarar på Hwilas OÄNDLIGT många Varför frågor (man kan bli tokig för mindre faktiskt *s* )

Försöker väl göra det men oftast vill man hinna göra lite själv oxå... hinna TÄNKA själv och hinna PRATA själv.
Men är dom i närheten GÅR det typ inte.
Ständigt flöde av babbel vänt mot mig, så man kan lika bra ge upp :)

OCH det har jag så gjort.


Idag satte vi oss och åt en stooor glass nere vid vattnet i Hasselfors.
Vi skulle skicka iväg lite paket och jag bestämde mig för att vi ju inte hade brådis hem igen, så det blev en lugn stund vid vattnet med var sin glass rinnande ned för händerna.

Vi såg fiskar, sländor och väldit mycket gåsskit.

Vi typ SATT i det :)


Hwila är dock i en väldit lessen och arg period. Men är även världens gulligaste storesyster och dotter. Fatta vikka ytterligheter hon måste befinna sig i jämnt känslomässigt. Tur att JAG inte är 4. Skulle nog aldrig klara av det.
Nähä.
Kaffedax, sen sängen.
Puss
/tant trassel

1 kommentar:

Trebarnsmamman sa...

Men åh vad skönt att läsa om Hwilas varförfrågor och ledsamhet, då är nog busiga B en helt normal 4-åring ;) Har liksom undrat vad som flugit i ungen, samtidigt som jag har ett svagt, mycket svagt minne av att stora J hade en sådanhär jobbig period när busiga B var nyfödd (och hon precis skulle bli 4 år).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...