fredag, juni 05, 2009

Världens sötaste!

Natten till idag väckte Rolle mig runt 01:30 tiden och visade mig en ekorrunge som katten hade dragit in typ.
Den låg ihopkurad i hans hand och kröp lika fort hop igen när han landade i min hand.
Jag la honom i mitt duntäcke medan rolle gick och hämtade grädde och hade i en spruta. Kotte som vi kallar honom, åt av grädden och sen la jag mig ned på min kudde och la honom under täcket.
Han hittade snart en liten väg längre ned under täcket hos mig där han la sig till rätta.
Rolle kollade upp lite info på nätet om hur vi skulle gå till vägar och det slutade med att vi inredde en kattbur med gräs och en stickat handduk och lite vatten.
Vi stälde honom i klädskåpet där det kändes som han kunde få bäst ro från alla katter.
Jag petade på honom i morse och visste levde han.
Rolle kontaktade den lokala jägermästaren och han sa att vi skulle släppa ut honom i skogen igen och då ville hans mamma börja leta efter honom och till slut hitta honom igen.
Eftersom jag skulle jobba nu på kvällen bad jag Rolle att vi kunde vänta tills imorn då jag var hemma.
När jag kom hem nu ikväll och skulle titta till Kotte, var han inte i buren!
Den var inte stängd ordentligt och då hade han trängt sig ut.
Jag kollade igenom alla hyller i klädskåpet och hittade till slut Kotte längst ned i skåpet i en låda med lite bråte.
Nu ligger han i min ficka på magen och sover.
Skall strax väcka honom och ge honom lite mat. sen får han gå tillbax till sin bur och sova där.
Imorn blir en tuff dag för Kotte.
Det är många katter här runt. Vi har 4 och sen går det två vilda här oxå.
Vet nån hur kan kallar på ekorrspråk? Skulle vilja ha kontakt med hans morsa nämligen.

Håll tummen för Kotte imorn.
/tant trassel

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilken solskens saga!

Kotte var ju så himla söt!

orcid sa...

åh så gulligt jag håller tumarna hårt att kottemamman hittar honom!!

Hello sa...

Åh, men lille kraken! Hoppas mamma hittar honom!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...