torsdag, juni 25, 2009

KlimatPiloten här.

Isa solar och jag sitter bredvid och broderar på en kudde som min kusin Stephan:s lilla dotter Cecilie skall få. Hon skulle ha haft den till sitt dop för typ över ett år sen, men det vert aldrig av. Nu är mamma ju här och jag ser till att bli klar så hon kan ta mä den hem.
Kudden passar till en sån barnkudde från IKEA.
Tyget till hjärtat är tagen från en gammal sommarklänning av min numera avdöda mormor. Gillar tanken att avända minnen som dekoration. Skall även se om jag hittar lite spets att sätta på som mormor virkat kanske.
Kanske det kommer nåt hjärta till på. Vi får se hur det känns sen när jag broderat klart.

Här om dan fick jag en lapp på dagis om ett projekt som heter Klimat Piloterna.
Vi har samtalat lite härhemma och har bestämt oss för att hänga på... om dom vill ha oss såklart.
Dom söker altså x antal familjer inom kommunen som vill vara med att leva mera miljömedvetet i projektform. Man får lära sig om ecodriving, matlagning som minskar utsläppen och en masse annat intressant... minska vardagsstress och sånt.
Skulle va super intressant att få en knuff i rätt riktning när det gäller att dra sitt strå till rädda-jorden-stacken.
Hoppas dom tycker att vi passar in i gänget.

Snart skall jag å ungarna åka en sväng till stora staden Laxå. Vi skall hämta Rolles telefon på 'posten' och sen kanske det blir en liten glass i solen.

Pussar så länge :*
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Nåt sånt projekt skulle jag också vilja vara med på! Jag är faktiskt miljöansvarig på jobbet också... Visst låter det fint!

Tant Trassel sa...

ju det är nog en stor uppgift om man verkligen går in för det... asså ditt ansvar på jobbet.
Jag mener... på en arbetsplats kan man ju göra det hur stort eller hur litet man vill typ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...