söndag, februari 24, 2013

Visa

Idag hade jag den första inbokade visningen av mitt hus.
Jag var jättenervös!
Det gick väl bra... hade bullar i ugnen och levande ljus och allt sånt ni vet :)
Men när dom hade åkt gick lixom luften ur mig.
Känslan när människor går runt i det hemmet man har byggt upp, det hemmet man älskar med all dess personlighet och historia, och när dom då ojjar sig och pratar om allt dom skall göra om. Moderna tapeter, annat kök, klickgolv istället för trägolv...
Känner mig så jävla våldtagen och jag hade jättesvårt att hantera det.
Sen vet jag ju att det är bara att bita ihop för jag vill ju sälja huset och jag menar... jag kan ju bygga upp nåt nytt... gå amok med tapeter i mitt nya hem... men ändå...
Vi hade dock ganska trevligt och när dom väl hade åkt la jag mig platt på golvet en lång stund, reflekterade och sörjde och kom till slut på att kl var över 15 och det enda jag hade ätit var en fralla till frulle och en bulle till fiket... och att om jag skulle bli glad igen,  kanske det var bra att äta. Så iväg till kinan och köpa Thaimat ;)

Väl mätt ringde det på dörren. Utanför stod en glad man o säger att han är Olle... olle från sthlm... han som skulle ha varit å kollat på huset för två veckor sen men som jag aldrig hörde av igen.
Nu stod han där... med frugan o kidsen i bilden.
'Ja vi hade vägarna förbi'
FAN vikken tur att det var städat hahaha
Så det vert ännu en visning av huset, en massa prat och så. Han är gammal besiktningsman så jag har ju varit ganska nervös för att han skulle komma... vafan vet jag va han hittar lixom!
MEN han var nöjd tror jag!
Och det var bra för mig att ha en kunnig människa innanför dörrarna!
När jag väl hade vinkat av dom dog jag i soffan med katten.
Men sammanfattningsvist så är jag mycket glad för dagen idag!
Tycker jag har haft två visningar och båda gillade alla smarta lösningar och att huset kändes så stort!
Och det är ju precist det jag vill att folk ska se!
Imorn kl 11 är det dax igen.
Arbetskompisarna är på kurs så jag är arbetslös :)
Då passar jag på att visa upp huset igen.
In med nya bullar i ugnen, nytt kaffe på kannan och ny energi.
Jag har ett fint litet hus. Vem skulle INTE vilja ha det *pepp*
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...