torsdag, februari 28, 2013

En sån dag

Ni vet. En sån dag då man kommer hem till ett kallt hus eftersom man inte fyllt på pellets och sen förvånas lite över hur lite det spelar roll när man fått nya knappen till kaffebryggaren och man dessutom helt glömt bort att man ju bakade mandelkubb kvällen innan.
Pelletsbrännaren är ju snabbt igång igen och efter bara en stunds meck kan jag trycka igång nya kaffebryggaren för första gången och sätta mig i mitt kyliga kök och lite heligt dricka den dära koppen jag längtat efter.
En sån dag känner jag att jag är påväg åt rätt håll. Jag kunde ha blivit småtokig. Gått på medicin. Det var såååå jävla nära. En dag ifrån. Missade telefontiden hos läkaren.
Sen fick jag feber. Blev sjuk. Och plötsligt förvandlades sorgen och ledsenheten till vrede, bestämdhet, kyla och likgiltighet.
Kanske inte låter som "åt rätt håll" i era öron men det är det för mig.
Och det är viktigast för mig.
Den enda som betyder nåt.
Mig och dom som kommer av mig.
/tant trassel

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena!

Jag är på jakt efter en sådan gammal världskarta som du krängde på blocket. Tycker de är fantastiska!

Har du några tips på var jag ska söka?

Tacksam för svar:)

mathias.reimer@bergendahls.se

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...