söndag, februari 24, 2013

Från Paolos bak

Efter att ha fixat inför söndagens husvisning, nästan hela lördagen kom jag på att jag kanske borde äta också.
Ja hade handlat dagen innan så jag gjorde snabbt klart det som stod på listan innan jag fick ta kväll.
Hade lyxat till det och köpt liiiite för dyra saker men måste se till att göra så när jag är barnledig och jämnt får sitta i sin ensamhet och äta middag. Ni vet... man känner sig lite som Roland i filmen Torsk på Tallin när man sitter och äter finmiddag själv.
Men hur som... fan va gott det var!


Hade utgått ifrån en burk pasta sås ur Paolo Robertos sortiment med råvaror från hans egna bakgård... mmm jo säkert Paolo... (och nej jag visste inte att han hade ett sortiment) Pastasås med mascarpone, saffran, soltorkade tomater och honung. Snygg burk va? :)

Sen köpte jag en burk kräftstjärtar i lag, hade i lite mera soltorkade tomater och sen den godaste fyllda färskpastan jag vet... spenat :)
Det var SÅ gott! Och det var förstås jättesimpelt att tillaga. Drog i hela burken kräftor. Tror det var nra mat för mig för jag som ALLTID mår illa efter måltider, mådde som en liten sessa.

Så detta var alltså dagens mattips.
Gört ba!
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...