tisdag, februari 26, 2013

När man längtat så

Ni vet...när man önskat såååå länge för en sak, äntligen kan köpa en bättre begagnad variant av prylen, väntar ihjäl sig eftersom posten verkar ta liiite väl lång tid på sig att frakta paketet från Vänersborg till Laxå och ÄNTLIGEN går hem med sitt paket från Ica och en förpackning av det godaste kaffet man vet
Och sen när man kommer hem, börjar packa upp prylen och tänker, snälla låt mig inte bli besviken nu. Låt allt va helt. Låt prylen vara i det skicket det sades vara i.
Och man får upp sin nya Moccamaster på köksbänken, hel... trodde man.
Den stunden man inser att det INTE kommer bli en god kopp kaffe idag heller.
Den stunden av total besvikelse när man ser att av&på-knappen är intryckt i maskinen.
Hoppfullt öppnar man maskinen för att sätta dit knappen igen men nej, den är trasig. Knappen har gått av i plasten. Bruten på mitten.
Sååå fruktansvärd besviken.
Han hade packat den bra!!
Helt sanslöst.
Har kontaktat moccamaster o hoppas på att jag kan få hem en ny knapp om snarast!
Kommer väl kosta mig lika mycket som hela bryggaren :( -som dessutom var använt mera än "endast en gång"
Men jag är ju envis med min trasa och mina topz så jag fick ganska bra ordning på den ändå. Filterhållaren var jätterepig på ena sidan o det går ju inte att gnugga bort.
Men nu bryr jag mig inte om det.
Jag vill bara ha en knapp.
Ge mig en knapp!!
/tant trassel





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...