onsdag, februari 27, 2013

Va?


Det händer. Ofta. Eller kanske inte ofta men jag tänker på det när det händer eftersom jag ju är välsignat med ett extremt stort dåligt samvete.
Men jag blir ofta missförstådd. Så sent som idag.
Saker jag säger eller gör misstolkas och syftet med det jag gjorde eller sade var i mitt huvud en sak och i mottagarens huvud en helt annan.
Och oftast verkar det inte spela nån roll om man förklarar för mottagaren har redan bestämt sig.
Det värsta är att förlora någon man tycker om för att hen inte verkar kunna ta in min förklaring eller rent av bara har bestämt sig för att det är dennes tolkning av mina ord och gärningar som är gällande.
Jag skulle kunna vända ut och in på mig själv för att visa upp den verkliga betydelsen av mina ord och gärningar men det skulle inte spela roll.

Men mina funderingar idag är mera varför jag så ofta missförstås. Är det min kontinentala bakgrund? Mitt kön? Min person? Mitt kroppsspråk? Vad är det för språk jag talar som ingen verkar fatta? Är det den stela svenska mentaliteten som inte pallar med?
Om jag bara visste...

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...