onsdag, februari 06, 2013

Fixart

Är hemma med Zion idag. Han har klagat på magont och huvudverk igår kväll och nu på morron så vi bestämde oss för att stanna hemma och se vad detta utvecklar sig till. Än så länge mår han bra.
Vi passar iaf på att göra sånt jag har velat göra såååååå länge. Som att fixa elen på ungarnas rum. Dom har inte haft el på sitt rum på typ ett år.
'Nån annan' skulle fixa det men det kom bara till att riva ut allt och sen hände det inget mera. Men idag tog jag tag i att försöka komma fram till hur allt skulle sitta ihop. I ett gammalt hur har ledningarna andra färger än vad man använder sig av idag när man drar ny tråd.
Dessutom är det ingen ordning. Man använder samma färg på två olika ställen och kanske använder sig av tre olika färger för samma funktion i samma dosa. Så ja, det är lite av ett detektivarbete att komma fram till hur man skall sätta ihop allt. Dessutom måste man ju komma på det mesta medan strömmen är på.
Men det gick bra :)
Nu har jag satt upp tre uttag och en kronompopplare i ungarnas rum. Nu nu har dom ljus!
Så skönt... är så nöjd, även fast detta kanske inte var det svåraste nånsin, så är jag ändå glad att jag kan fixa sånt själv. Bara att gå fram, långsamt och metodiskt... och prata högt för sig själv :)
Funkar för mig.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...