fredag, februari 15, 2013

Att bli 25 år igen

Ja idag är alltså min dag.
15 februari.
Min födelsedag.
Minns att jag hatade att fylla år i mitten av februari eftersom det jämnt var sportlov då så man fick aldrig bli sjungen för i skolan o fick alltid dela ut klubbor i klassen antingen innan eller efter födelsedagen. Kalas gick knappt då alla var bortresta på sportlovet.
Jo så att fylla på lovet var astrist :)
Och att fylla år i sin "ensamhet" är faktiskt oxå ganska trist.
Ungarna har dock varit gulliga o sagt fina saker till mig precist hela tiden!
Men ni vet...en kram, en middag, ett kärlekspaket...
Men sen...ändå...min jobbarkompis bjuder mig på lunch på Max och ger mig en fin blå ballong, bussgods ringer å säger att jag har ett paket hos dom att hämta som man får skicka granntanten att hämta innan stängning för sportlov kl 13 *tack Malin!!!* och dessutom ett brev om paketleverans i brevlådan efter jobbet.

Paketen var från två fina människor ur min InstagramFamilj.
Ett roligt paket från Ninna med en massa gosaker i bla asfina assietter från TIGER som jag såg på Tiger i DK för över ett år sen som jag sååååå ångrar att jag inte köpte. Nu har jag fyra stk :)

Det andra paketet var från fina Koffertmannen som jag länkat till innan...ska göra det igen när jag sitter v datorn.
Han iaf, säljer bla skolplanscher och jag har ju kärat ned mig i en dissekerad groda han har visat på Instagram. Och ja...han skickade den till mig på min födelsedag!!
Är inte det bara SÅ fint av dessa?
Vet inte va jag ska säga riktigt. Lipade när jag hämtade Ninnas paket på posten för jag kände igen avsändarnamnet. Och när jag såg lappen från bussgods med namnet och sen orden "skolplansch" då förstod jag något så när vad som väntade mig.
Jag är så grymt tacksam men känner verkligen inte att jag på något sätt gjort mig förtjänt av detta. Men det funkar väl inte så antar jag.

Har funderat en del idag på detta med relativt främmande människors omsorg och nätkärlek.
Kommer skriva lite mera om det när jag har funderat lite till över det.
Har dock konstaterat att det oftast är äkta, innerligt och otroligt vackert!
Här har ni iaf mina paket och en mycket sliten mamma som Zion prompt skulle fota mä ballongen.
Tack för idag livet. I en ensamstående mammas ögon har jag haft en jättefin dag.






1 kommentar:

Trebarnsmamman sa...

Härligt!
Jo, visst är det häftigt att det inte bara finns näthat utan väldigt mycket nätkärlek också. Grattis i efterskott!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...