söndag, februari 24, 2013

Brödrostminnen

Ni vet... vissa saker... när man tar i dom så får man samma tankar varje gång. Så har jag det med våran brödrost.
Ju, såhär... engång för en del år sedan försökte jag sälja denna brödrost på ett bakluckeloppis och när jag står där med alla mina fina saker kommer ett äldre par fram till mitt bord och gubben utbryter:

'Nämen KOLLA Agnes!! Där är ju en sån haha'

Gubben pekar på min brödrost och skrattar högt.
Agnes mä.

'Jaaa en sån hade vi som kupévärmare i bilen under ca 15 år... minns du det Agnes? Hahahaa'

Agnes minns och skrattar med sin gubbe.

' Jo då' säger gubben 'Den funkade jättebra under alla år'

'Jaaa tänk att nån sätter värde på sånt idag' säger gubben lite alla sina brödrostminnen i tanke, tar din dam i hand och vandrar bort från mig.

Just då och för alltid tänkte jag att ALDRIG att jag ska sälja den brödrosten.
Den är snygg, har en grym kontakt med tygsladd och den är jävligt snabb :)
Men det är värd dom svarta brödbitarna emellanåt!
Men FRAM för allt så har den numera en historia. Ett minne som får mig att le lite varje helgmorron vi skall rosta vårt bröd.
Sånt är fint tycker jag :)

/tant trassel



1 kommentar:

Malin sa...

En sådan har jag också och jag älskar den. Den fungerar fint men eftersom jag är glömsk brukade det bli brända mackor när jag använde den. Numera är den bara en fin prydnad.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...