fredag, april 02, 2010

Smygpremiär

Ljus är en bristvara i den delen av huset vi nyttjar i dagsläget.
Dessutom är innanfönster en bristvara, ialle fall när det gäller fönstren vid matbordet i vardagsrummet.
Vi har dom två sista åren löst detta genom att fästa sån plast på fönstren som man lägger under tex klickgolv. Varje vår säger vi att NU måste vi fixa innanfönster och plötsligt är det november och skit kallt. Vi får alltså inte gjort det som ni fattar.
Det har dock funkat jätte bra plasten. Den släpper genom ljus men inte sol.
Man ser dessutom inte ut.
Det funkar under den mörka årstiden men nu när man sååå längtar efter ljuset och solen så kan det inte gå fort nog att plocka bort plasten. Dock är det LITE för tidit än.
Men i panik fixade jag en smygpremiär här om dan.
Jag skar upp en ruta i varje fönsterram så man ser ut på skogen, solen och fåglarna.
VIKKEN känsla.
1 Maj tror jag det får va dax för plasten att åka av helt faktiskt.

Tills dess skall jag smygkika så ofta jag kan :)
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

smart grej ju! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...