onsdag, april 28, 2010

Day Off

Mmm... när man är sådär duktiga som jag å Andreas i skolan som gör sina labbar liiite snabbare än planerad så kan man få vara hemma en dag och softa.
Ja... eller softa å softa... det är väl det man gör allt det man aldrig hinner på helgen typ :)

Jag å Rolle inledde dagen med att åka till Laxå och hämta ut ett sen LÄNGE väntat paket med dom dära mobilprylarna vi skickat efter rån staterna... som sen gör sin beställning från Kina och se... där har vi ett JÄTTE fint exempel på hur en Klimatpilot INTE ska bete sig.
Att handla skit billiga prylar från Kina med gratis frakt dessutom där ett stackas litet Kina barn får sitta och jobbar sitt lilla arsle av sig hela dagarna till ingen peng alls och i en miljö som jag inte ens vill fundera på och sen frakta det tvärs över hela världen...
nejnej... inte bra.

Meeen men. Själv solen har sina fläckar eller va det nu heter.

Iaf så gick vi in på Kupan i Laxå. Dääär hittade jag lite roliga saker denne gång.

Tre jätte fina påslakan.
Har inte bestämt mig för om dom ska ligga i tyghyllan eller användas på våra täcken. Barnen brukar skälla ut mig eftersom dom inte vill ha blommor på utan prinsessor och pirater... men men :)

Sen såg jag en cykelkorg med en masse prylar i. Den är enorm och jätte gammal. Passar min tantcykel bra :)

Två ljuvliga dukar hitta jag oxå.
Den ljusblåa med solen på är jag så otroligt kär i. Vet inte om jag nånsin kommer våga lägga den på nåt bord.
Den är märkt med 'Svensk lösen'. Har inte kollat upp den men nåt intressant hittar jag säkert om den duken.


Den andra sommarduken är oanvänt med lappen kvar. På rätt plats blir den nog bra tror jag.
Dessutom hittade jag en ursöt keramikflicka som jag gav till Hwila och 5 Tomtar och troll böcker från 70-talet.
Så jag är nöjd med det loppisbesöket. Det var länge sen jag hittade nåt på Kupan sist tycker jag.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...