söndag, april 25, 2010

Lite mera WT

Har pratat med mina kompisar om WT grejen och har även fått lite förklaringar...

White Trash är en historisk benämning från den amerikanska landsbygden, södern som jag fattar det och beskrev fattiga vita. "Trailer trash", alltså personer som bor på långtidscamping i sådana där jättehusvagnar, används nog oftare.
I filmen Erin Brockovich träffar man tydligen på en som ovannämnd. Har inte själv sett den filmen men hon är i början typisk trailer trash... Fattig ensamstående mor, ung mor med flera fäder till barnen, arbetslös, boende på långtidscamping...

En god vän till mig skrev som så till mig:


'Läste din blogg och wikipediabeskrivningen.
Jag blev blev beklämd! Det var så där de nazistiska fungerade judar, handikappade och homosexuella.
Man gjorde karikatyr av grupper av människor. Enklare att förakta, och lättare att döda.
Den utbildade "kultureliten" behöver någon att se ner på.
En rökande fet tatuerad flerbarnsmorsa som får alla dåliga egenskaper som den bildade medelklassen vill placera hos andra, men som man själv smyger med.
Jag känner flera akademiker som är överviktiga, tatuerade och har svårt med relationer och som gillar "skräpkultur".
Det är väl inget fel med det. Men tråkigt att man låter de resurssvaga i vårt samhälle bli något man kan förakta och göra karikatyrer av'

Bra sagt Janne!!

Han tipsade även om denna artikel som förtäljer att iPhoneanvändare i regel är bättre utbildade, tjänar mer och använder sin telefon i större utsträckning för att surfa efter fakta på nätet än vad andra telefonanvändare gör:
http://www.theregister.co.uk/2009/06/12/forrester_iphone_survey/

Blir så nöjd när jag får vatten på min kvarn hähä
So.... Beat it.

Tjing
/tant trassel

1 kommentar:

Trebarnsmamman sa...

Måste korrigera lite. Erin B. bor inte i husvagn utan i ett förfallet hus, annars var det rätt.

Hon är förövrigt en mycket klipsk tjej som tyvärr farit illa i livet och behandlas efter sitt utseende och klädsel.

En bra film! Se den!!!!!!

Och ja, jag är nog inne på din kompis linje att det är välutbildade faktasökande människor som äger en iphone. Dock inte dem som typ anser sig väldigt intellektuella.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...