söndag, april 25, 2010

Helgens loppishysteri

Lördagen bjöd på en loppisrunda i trakten.
Skönt att se att LOPPIS-skyltarna som varit undanställd under vintern börja komma fram.

Hittade lite smått och gott tycker jag faktiskt.
Ett gäng nya muggar som jag sedan såg var en mugg pr årstid :)




En stor grön ...skit tung glasskål som jag spanat på länge men har hållt tillbaka eftersom den har en liten skärva eller va det heter på utsidan ett ställe. Denne gång fick den åka med hem. Det är alldeles vacker och underbar. Vad gör då en liten skärva?




En senapskruka som jag inte tror är så värst gammal men jätte fin att titta på. tror ff man säljer likadana i affärn med senap i. men men... när jag var liten hade vi vitamintabletterna i en nästan likadan och med korklock. Ska leta upp ett locka som passar och varför inte förvara vitaminerna i den?




Föll för denna 'stekpanna'. Den var så fin och ovanlig. Har funderat länge över va jag ska ha den till. Men jag hittar nog på nåt hahaha.
Hela pannan går ju i ugnen så det vidgar ju mina idéers jaktmarker... så att säga.




En stooor väggbonad i ljuvliga färger som jag slet åt mig när jag såg den. Vackert motiv med kärlek änglar och hela kittet :)



Dessutom lite barnbestick, dykarbrillor för kids, två barnsolstolar som står ute i ungarnas 'lekhusvagn' och som jag återkommer med bild på för dom var verkligen ljuvliga :) Ja å lite annat smått och gott typ.

Annars har jag knappt varit still denne helg.
Vet inte om d är så intressant att berätta... så det får vänta tills jag märker om jag har lust att göra ett helt eget inlägg om detta eller inte :)
Tills dess...
Pöss
/tant trassel

1 kommentar:

Hello sa...

Ett nytt svenskt ord till dig: NAGG. Det är så det heter när det gått en liten skärva ur något i glas, porslin eller keramik *besserwisser* :)

Finfina fynd som vanligt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...