onsdag, april 28, 2010

Day Off 2


Jag kom ju på att det hände mycket mera än bara ett simpelt loppisbesök igår :)
Var bla på färgaffärn.
Håller ju på att målar ett ekskåp vitt men har tappat glöden lite eftersom det lixom aldrig blir bra. Det blir aldrig helt vitt lixom.
Fråga efter nån färg som fixar att stoppa gulnande av färgen när jag skall måla ekskåpet. Bets och typ träets safter vill tränga genom färgen när jag målar och efter 5 lager blir det ff gult.
Men nu verkar jag ha hittat nåt som sätter stopp för det. Nu återstår bara att testa den.
Ska köpa en ny roller på Rusta efter skolan.

Well.
Hem å fixa mulltoan som inte verkar funka helt som den skall. Ska inte sätta er in i problemet för då kräks ni...
Iaf så fixade jag lite med Pellis-skott som skulle i jorden och myste genom att bara vara med mig själv, mina sysslor och ungarna.







På eftermiddagen kom svärisarna och vi hängde en stund tills granngubben Lars kom med sin lilla traktor för att ploga upp vårat potatisland.
Alltid lika roligt för ungarna... och för mamman :)

Svärisarna hade med klädseln till sin gamla Plymouth Savoy '63 för att jag kunde se den. Har ju vunnit ett presentkort till Tapetserar Eva och planerar att klä om sofforna i Plymouthen... eftersom den ska bli MIIIIN :)
Får se hur det kommer gå...

Nu ska jag fokusera lite på skolan för nu är jag där och inte ledig :o)
Tjing så länge.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...