fredag, april 02, 2010

Okammad Pirat med kamrat

Barnen ville TACK GUD inte vara påskkärringar på dagis på påskfirandet här om dan. Zion ville vara piratkung och Hwila ville vara prinsessa.

Rolle borstade Hwilas hår mitt i frukosten och berättade att prinsessor skulle vara tjusiga i håret jämnt och satte dit två spännen. Zion ville oxå ha spännen men även fast jag försökte komma på nån pirat jag hört om som använde spännen tvingades jag till slut säga att pirater nog inte använder spännen. Jag berättade att pirater istället hade oborstat, skitigt hår... utan spännen.
Rolle går till Zion för att borsta hans hår inför dagis men Zion blir jätte arg och säger att HAN minsann INTE ska borsta håret.
'Pirater borstar INTE håret!'
Och nej... så är det ju.
Så han slapp.

Man får ju stå för sina ord.
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

hahahaha dom e så goa era ungar:D

ibland får man stå för det man säger och ta "konsekvensen" av det;)

Unknown sa...

Är det inte så att piraterna är ute efter bling bling. Ju mer bling desto bättre. Men med hårborstningen har ni helt rätt skulle jag tro.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...