söndag, april 25, 2010

Rock 'n roll trassel


Japp. Nu har den dammats av... tantens gamla gurra från när jag var typ 12 år.
Gick på gitarrundervisning några år men sen en del år har den legat undanstoppat och bortglömt.

I fredags fick jag ett ryck och traskade i rask takt till JAM i Örebro för att köpa mig ett gäng nya strängar.
Nu ska här spelas... D. A. G.
Ja det är väl typ det jag kan... eller minns.
Men va är det man säger... har man först lärt sig cykla....?

Känns alltid lite bättre när personalen i affärn är grymmans trevliga och att jag på köpet får strängarna i en SNYGG förpackning.
Vaktar den med mitt liv och har sparat pappret till... till nån gång. Typ :)

Men eller hur??
Visst ÄR det sniiiggt?

Låter bra gör dom oxå. Tyvärr så verkar min gurra stämma ur sig typ hela tiden. Får kanske ta mä han till JAM och få lite goda råd. Dom vet säkert va man gör med en sån gammal tjurig gitarr som envisas med att inte hålla takt å ton.

Pling på er...
ska leta lite låttexter med cords på nätet. Rooolit :)
Låter dock för taaaskit hahaha

/tant trasselmäprassel

2 kommentarer:

Anonym sa...

det tar ett tag för nya strängar att sträckas ut, så att säga. De drar ihop sig lite som fjädrar i början och stämmer då om sig. Du kan dra lite i strängarna när du stämmer upp den, så blir de tama fortare.

Tant Trassel sa...

Tack för tips!!
Men varför är det särskild EN sträng som är heelt motvals? Visst att dom andra tjurar liiite men denna är helt omöjlig. har testat att stränga om den för att jag var rädd att den släppte lixom, men det verkar inte funka riktigt... Sen att jag är uuuusel på att stämma en gitarr öht det är ju en annan sak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...