torsdag, mars 25, 2010

Trummelitrummmmm....

det dära skulle då föreställa en trumvirvel :)

Ju asså... håret.
Som jag sa redan innan så räckte inte färgen till hela mitt hår vikket eg inte gör nåt eftersom jag inte behöver färga hela utan bara utväxten.
Och det kan man kanske tillåta sig när färgen bara kostar 28 kr.
Rolle hade köpt mörkbrunt och det blir på mitt 'gråa hår' mera åt det röda hållet.
Men men... resultatet vert iaf att det gråa är borta... tillika med resten av min utväxt och jag är nöjd med resultatet.
Håret känns inte risigare än vanligt och tiden får väl utvisa om just detta faktum ändrar sig.

Foto?
Vet inte direkt om det finns så mycket att fota... annat att det gråa är borta lixom och att det inte vert grönt ooooch att det inte ramlade av.
Nåväl.
Då vet ni iaf.
Nästa gång ska jag testa svart... om det finns... Rolle sa att det bara fanns blåsvart eller va det var.

Vert dessutom lite plötsligt sugen på att testa svart Henna!!
Nån som testat det?
Petra du brukade färga med Henna förrut va?
Vad är fördelarna med Henna?
Kram för nu
/tant trassel

4 kommentarer:

orcid sa...

blev ju bra :) skönt att även billig färg funkar finfint:)

Camilla Kästner sa...

Blå svart är super snyggt...men akta dig för henna färgning. Går inte ihop med vanlig färgning och om jag minns rätt så om du har färgat vanlig och sen henna kan det få håret att ramla av.

Kolla upp riktigt noga innan som sagt...men blå svart hade du passat i, har kört dety själv ibland, svartaste svart blir det.

Unknown sa...

Jo, det har jag. Funkar fint. Kanske att man ska vara lite försiktig om man har annan färg i sen innan. Det är tydligen mer metaller i hennan än vanlig hårfärg som är skonsammare mot håret. Vad som kan hända har jag inte riktigt koll på men om jag ska gissa så påverkar det säkert resultatet, kanske att det kan bli ojämnt?Jag har för mig att en del kan uppfatta håret som grövre efter färgning. Svårt för mig att säga som "välsingnats" med hästagel.

Karina sa...

Cathla: Kul att se dig härinne! Välkommen :)
Ska nog INTE Henna färga i så fall... låter 'farligt'.
Har tappat massor hår efter operationen. Vill IIIINTE tappa mera.

Petra: Som du ser så avråder Cathla från färgning precist som du misstänkte.
Humm... får väl hålla mig till skiten.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...