fredag, mars 19, 2010

730 dagar

med en magsäck på en matskeds strl.
730 dagar sen... exakt två år sen jag låg under kniven på Ersta sjukhus.

En dag jag aldrig kommer ångra och en dag jag är fruktansvärd tacksam för.
Är tacksam till Johanna som till en början följde mig från tanke till beslut ang min magsäcksoperation och som sedan dess har varit min vän. Tacksam till Landstinget som betalade operationen och tacksam till Mats Möller, kirurgen som gjorde ett mycket bra jobb med mig den dagen.
Och nu är jag den jag såg mig själv som... då för 42 kilo sen. (se bilderna här bredvid)
Fattar inte att jag inte såg det...

Nu ser jag bara hänget... och fet kommer man nog alltid känna sig.
'Ingen annan' verkar minnas mig som fet heller faktiskt. Mycket intressant :)

Nu ska jag kurera mig. Har fått världens förkylning på halsen och mår dessutom inte bra alls.
Kanske ska lägga mig å kolla lite på min nya AjFåne :)

Host & snörvel
/tant trassel

7 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Krya på dig

~Johanna~ sa...

Grattis på tvåårsdagen älsklingen!! Pöss

orcid sa...

visst är det märklig känsla att se gamla foton..för mig är det verkligen inget som jag inte visste om..dessvärre med ätstörningen så var jag ju ALLTID fet:(
men nu när jag är bara halvägs till mål känner jag mig HÄLFTEN så fet som när jag en gång i tiden vägde 60kg och våndades som fan.

GRATTIS och tack! tack för att du fanns där för mig- du var med mig på min bästa dag i mitt liv dvs när jag fick op:en beviljad:)

grattis på 730dagen av ditt nya liv:)
kram

Unknown sa...

Inte bra att du fortfarande "känner" dig fet. Du ska se/känna dig som helt perfekt så du stannar där du är och inte går upp igen. Tankens kraft är stor och används den fel så.... Kram

Sosso sa...

jag genomförde en Gp i januari iår och undrar hur snabbt allt går...

Äter du 8 ggr per dag?

Ett stort grattis btw.. vilken skillnad det är på dig

Trebarnsmamman sa...

Grattis gumman till en riktigt, riktigt bra viktresa! Härligt att "växa" i sin kropp och se ut som den bild man har av sig själv :)

Jag som lärde känna dig när du var kraftig och aldrig träffat dig som smal måste dock erkänna att jag ser dig som kraftig och förvånas var gång jag ser en bild av dig över hur smal du är.

Tant Trassel sa...

Att ha det gott... Tack snälla *nyser*

Johanna... pöss och TACK Right back at ya.

Orcid... alltid gumman. Kram

Petra... ska ha det i tanke. Projicera rätt saker... så är det.

Sosso... GRATTIS till ditt beslut! Hoppas du som många av oss aldrig komme ångra ditt beslut. Hur man går ned är JÄTTE olika. Jag är en av dom långsamma kan man säga. Johanna vars blogg du hittar bland mina länkar, är en snabb tjej som gick ned dubbelt så mycket på hälften av min tid :) Jag äter väl kanske ungefär 8 ggr om dan, men inte alltid sånt som jag BORDE äta. Mår bara så dåligt om jag INTE äter.
Men man måste ha tålamod om man får en långsam viktnedgång som jag har. När jag hade gått ned 30 kg trodde jag på allvar att jag inte skulle gå ned mera. Så långsamt gick det. Nu har det gått ett år till och jag har gått ned 13 kilo till ungefär. Så ha tålamod och jobba på att hitta en bra livsstil, då ordnar det sig tror jag! KRAM

trebarnsmamman... men... har vi träffats?? Eller menar du bilden du har av mig är som tjock... som när vi först hördes på AFF?
Tack för uppmuntran :)

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...