torsdag, mars 11, 2010

Vill blogga...

men jag har formaterat om min mobil så jag kommer inte på hur jag får igång bluetooth överföreingen så jag kan visa bilder.
Får be Oscar hjälpa mig imorn.

Iaf så har jag packa ihop Overlockmaskinen jag hittade på loppis i en låda nu. Den har hittat ett nytt hem och jag hoppas så att den kommer trivas.

Skåpet är nästan klart. Ska montera tv:n men Rolle å jag jobbar på olika tider och jag kan omöjligt fixa det med tv:n själv. Den väger bly.
Det syntes kanske inte så värst mycket, tapeten men det var väl inte meningen heller. Ville bara ha en mera behaglig bakgrund än kissgult.
Kanske kan ha en liten lampa inne i skåpet så det syns liiite iaf.
Längtar att få placera böcker i hyllan. Saknar mina böcker. Har inte haft dom framme på många år. Trädgårdsböcker, renoveringböcker, inredningsböcker, handarbetsböcker och sen ska d nog finnas lite av alla kokböckerna i skåpet. Sen finns det ju kategorin SNYGGA böcker. Vi får se om dom platser :)

Var på sjukan igår. 2 års återbesök efter min magsäcksoperation. Alla värden såg bra ut och jag beklagade mig lite över att det är sååå svårt att gå ned dom sista 4 kilorna. Hon sa att det nog inte spelar så stor roll om jag ändrar matvanorna om det inte är för att jag har extrema vanor idag och det skulle jag väl inte kalla det.
Nej... det är tydligen motion som gäller.
Blä.
Har inte tiiiiid. Så är det bara. Fattar inte hur och när.
Funderade en lång stund och kom på att jag dom sista veckorna på Esab, kunde ställa bilen på macken vid infarten till Laxå och sen GÅ till Esab. Det tar säkert en 20 - 30 min... nu när det är halt tar det ca 30 min.
Dessutom ut och gå runt Esab efter lunchen. Man gör så på Esab... tar sig den tiden och det ger nog i slutändan friskare och gladare medarbetare.

Nu får vi se om det hjälper.
Nu ska jag festa med lite popcorn tror jag... på en torsdag :)
Iiiinga extrema matvanor va? hähä

Pöss
och sorry att det var ett tråkit bildlöst inlägg.
/tant trassel

4 kommentarer:

Hello sa...

Kul att du fick iväg Toyotan! Hur går det med Hilda?

Unknown sa...

Kanske en liten ljusslinga kan lysa upp alldeles lagom i skåpet?

orcid sa...

jo du motion...jag har tid men ingen lust ALLS....men när jag väl går ut så blir det minst 30min även om jag intalat mig att jag ska gå till dungen och tillbaka(5min) men när jag väl kommer ut känner jag att fan 5min är ju nada! ska vi nu gå så gååår vi dårå:D
Offan blir ju så lycklig:p

Tant Trassel sa...

ljusslingan skal jag fundera på Petra. Har kollat på rusta, där har dom en som man kan förlänga. Den dom har på ikea är både dyyyyr och kort.
Får se om en ljusslinga är försvarbar ut i från mitt köpstopp.

Hello: Hilda står still än så länge. Hoppas på lite uppgång när det blir varmare så jag kan va i mitt hobbyrum. Har inte nån ork alls till nåt i å med min praktik.
Men snart så...

Orcid. Ju visste är det så!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...