måndag, mars 15, 2010

Små små minnen

Är det bara jag som ser alla små berättelser som finns i mormors burk med knappar?

Ska få mamma att välja ut dom hon minns bäst och göra magneterna av dom när hon kommer i sommar *saknar*

Har bara träffat mamma EN gång under hennes Cancer sjukdomsperiod och sen hon blev 'frisk' har jag inte träffat henne. Mitt sista minne av henne är altså hon som svag och sjuk. Längtar ihjäl mig efter henne... mamma som hon BRUKAR vara, inte den främmande människan jag fick besök av förra sommaren.

Nåväl...
För ett tag sen köpte jag en liten pappersask fullt med knappar.
Jag och Hwila satt och tittade andaktsfullt i den lilla asken och leta upp knappar som vi gillade.
Hwila gillade alla pärlemorsknappar och jag letade upp en masse roliga udda saker bland knapparna. Bl.a fanns det två tänder haha
Rolle tyckte att jag skulle kasta dom men jag KUNDE inte. Äckligt va? :)
Dom hörde lixom hemma i den lilla asken. Så dom fick va kvar.

Är det bara jag som är lite knappgalen?

Well... nu måste jag jobba. Mitt skåp ska kopplas in en av dom närmsta dagarna och jag måste bli klar innan dess.

Pössar
/Tant Trassel

2 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Åhh så fina
Det påminner om när jag var liten och besökte min farmor
Hon hade en burk full med knappar som jag älskade att plocka med
Vilket fantastiskt underbart hus ni har

Tant Trassel sa...

Att ha det gott... ja mamma hade oxå en burk som jag rotade i rätt ofta. Hittade på lekar och sorterade i det oändliga :)
Tack för dina fina ord om vårt hus. Mitt drömmhus... om jag bara fick räd att renovera det. Just nu finns varken tid, kunskap eller pengar.
Hoppas på en bra framtid när det gäller alla dessa saker.
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...