tisdag, mars 16, 2010

Smygloppat på jobbtid

I helgen jobbade på mitt extrajobb på ett gruppboende i Hallsberg. Jobbade med Ella och hennes syrra Diana. Ella å jag tog en vända i snöslasket med var sin boende i var sin rullstol. ju hej va lätt det var att ta sig fram... inte. Fick traska på vägen där det var omöjligt att åka med rullstolen. Hade bestämt oss för att gå till Uffes Lada som ligger en bra bit från jobbet.
På helgerna är det loppis på Uffes och jag tackar ju inte nej till en liten loppvända.
Höll mig på mattan och köpte bara det jag verkligen ville ha :)
Hittade till min stora lycka en ugglekruka. Blått kanske inte är min favisfärg men jag vert kär ändå :)
30 kr fick jag ge. Ska leta upp rätt växt att sätta i hans lilla huvud. En Orcidé passar nog inte riktigt...?

Sen hittade jag en underbart söt liten mjölk/gräddkanna för alla jordgubbsstunder vi kommer ha i sommar. Kannan är sådär lagom stor och lagom liten för att blanda mjölk och grädde och hälla på gubbarna... precist som jag gillar det.
20 kr gick den på.
Det var skönt att komma tillbaka till jobbet efter 3 timmars travande.

/tant trassel

2 kommentarer:

gabbe sa...

vad bra det blev med en växt i!!

Tant Trassel sa...

Ella: jaaa fast ska nog titta mig om efter nån annan växt som passar en uggleskalle lite bättre :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...