tisdag, april 05, 2011

Down there

Vet inte om jag har sagt det men jag har ju letat efter en 50-tals dörr med karm att sätta mellan vardagsrummet och det som vi använder som sovrum idag.
Det har inte varit helt lätt faktiskt. Dörrar finns det gaaaanska gott om men att hitta en med karm var inte så lätt.
Fördelen med karm är ju att man slipper snickra till en egen vikket inte är helt enkelt.

Men äntligen har jag hittat en dörr... i Alingsås :(
På företaget Hus till Hus finns det en myyycket vänlig tjej som heter Lisa (eller va vet jag... hon kanske e en Bot haha)
Hon har iaf letat rätt på två olika dörrar åt mig, fotat i omgångar och mätt och haft sig. Och nu har jag bestämt mig för denne.


En närbild på mönstret i glaset

Glaset är etsat och vi kommer att göra ett lagbrott genom att måla dörren vit. Japp. Ingen annan dörr i huset är träfärgad så den skulle sticka ut fööör mycket om vi skulle ha kvar den bruna färgen.
Jag ville ha glas i dörren för att släppa igenom så mycket ljus som möjligt in till vardagsrummet.
Kommer bli bra.

Hos Hus till Hus finns det förresten mycket roligt att titta på om man är... som jag :)
Kolla in detta...




Visst blir man aaaaningens lyckligare av sån hära badrumsinredning än en vanlig vit tråkig?
:)

Well... nu är det bara frågan när man har en bra anledning att åka till Alingsås. Dörren är betalat men bensinen är ju inte gratis så dörren får stå kvar där tills dom tröttnar eller vi hittar en bra orsak att åka.
Nån vi kan besöka eller nåt grymt nöjesfält :)
Inget är dock öppet såhär dax på året.
Tur att dörren inte står i vägen iaf.

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

känner mig sdom hemma när jag ser dörren, vi har ju sådan vardagsrtumsdörr....sen badrumsporslinet...mindre kul..påminner om det vi haft. brrrr :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...