onsdag, april 20, 2011

Asså... TACK!

'Tacksamhet är en positiv känsla eller attityd inför något som någon annan har gjort. Den handling som kan ge upphov till tacksamhet är något som (a) på något sätt kostade personen som utförde handlingen (b) upplevs värdefullt av den som känner tacksamhet och (c) var en medveten handling.' (wikipedia)

Just nu så ligger det ett sånt här par till mig i Göteborgstrakten och väntar på att skickas hem till mig!

En MYCKET uppoffrande handling att åka till en getmarknad där tokiga kärringar slåss för att raffa åt sig skor innan nån annan får tag i några.
Det var Helene som gjorde det.
Hon slogs för min skull.
Hon sa att det tog 30 sekunder så var alla röda skor slut.
30 sek!

Detta är ett tacksamhetsinlägg.
'Tacksamhet kan uttryckas med ord (tack), gester eller gåvor. Vanliga tacksamhetsgester är applåder eller en kram.' (wikipedia

Har aldrig träffat Helene. Hon och jag 'träffades' på Föräldrarnätet när vi båda väntade barn 2005 (tror jag det var).
Ändå gör hon detta för mig.
Visst är det fint?
På riktigt asså?

Jag vill oxå va så...
Ja... *bestämmer* 
Så ska jag bli... fast på ett annat sätt. Kommer nog aldrig slåss för ett par skor tror jag :)

Tack Helene!

PUSS
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

vad glad jag blir att du får dina skor! en eloge till Helene!!!

kram

Unknown sa...

Du är ju redan sån!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...