onsdag, april 13, 2011

Min Egen Såpa


Lite krystat skymtas Målartvätt och Cillit Bang i bakgrunden men jag vill ändå tipsa om ett sätt att dra ned lite på onödit skit.
BILLIGT är det oxå.

Köp såpa... såpa is da shit! Doftar underbart dessutom.
NÄr jag köpte såpa sist fick man ned en sprayflaska med 'recept' på hur man kan göra sin egna rengöringsspray. Ur bra att ha till bordet, toan, handfatet och ja... överallt lixom.
Blanda ut 5ml såpa i 5 dl vatten. Ha i din sprayburk och där har du dig en billig och effektiv rengöringsspray.
Jag är personligen LITE snål när det gäller dyra rengöringssprayyyer som man får huvudverk och nysattacker av så killas detta lite gött. Direkt från skogen :)

Nu ska jag nog gå å spraya lite på toan... fryser så.
Puss
/tant trassel


1 kommentar:

Sanna sa...

Härligt miljövänligt tips.. =)

Kraaaaam
Sanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...