fredag, april 29, 2011

Välkommen hit moffa!

Idag hämtade vi äääntligen hit en av dom två byråerna som min morfar har byggt. Denne byggde han... ja va vet jag... kanske nångång innan min mamma föddes på 40-talet skulle jag gissa.
Den är numera fläckig, ojämn i färgen och har två bakelitknoppar på understa lådan istället för metall som på dom andra lådorna.
Men den är jätte viktig för mig. 
Den har fina enkla detaljer och ursöta små fack med lock i översta lådan.

Har inte många minnen av min morfar. Han dog tidit 80-tal och jag är född 1975 så enkel matte säger att jag var ungefär lika gammal som Hwila är idag när han dog. 
Men några svaga minnen finns det. Inga speciella händelser utan mest fragment som att jag satt i hans knä eller liknande.

Nu har byrån iaf kommit hem och agerar typ 'sminkbord' i sovrummet och husar alla mina tappra försök att bli vacker :)
Känns nästan lite heligt att inreda den. Som att morfar och mormor kollar på. Passar på att prata lite med dom när jag pysslar :)
Alltid närvarande... om man vill.

Kram
/tant trassel
















2 kommentarer:

orcid sa...

Den är vacker!

Tant Trassel sa...

ja visst är den! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...