tisdag, september 14, 2010

Ringer

Har ringt runt lite idag.
X antal ggr har jag ringt mannen på Bofors dit jag sökte som krutgumma innan sommaren. Skulle återkomma i sep och ja, det är ju nu men jag får aaaaldrig tag i honom. Tänkte försöka få åka dit och kolla lite på vad jobbet innebär och sen... ja för att se mannen i ögonen lixom.
Men som sagt. Har ringt flera dagar men lyckas inte riktigt.

Sen har jag ringt sågen i byn. Hade fått tips om att dom kanske behövde extra folk. Jag kan gärna sortera pinnar :)
Verkade positivt. Han skulle ringa tillbaka i eftermiddag... vikket var för ett tag sen.
Men vi får väl se. Ger honom imorn oxå sen ringer jag igen :)

Och sist men inte minst har jag ringt den mannen som äger det mesta av begravningstjosan i området efter ett tips om att 'dom alltid behöver namn'
Jag heter ju Karina och det borde väl funka för en likhämtning?
Han fattade iaf inte vad jag pratade om eftersom jag i så fall bara skulle användas i 'nödfall' och detta kanske hände två - tre ggr pr år :)
Men jaja... han babblade på lite och frågade lite å så och sen bad han mig maila honom så han inte skulle glömma bort mig.
Nu undrar jag... vad kan jag möjligen maila honom så han kommer ihåg mig ;)
Nääärrå.
Han ska få lite allmän info så får vi se.

Mailade iaf Bofors gubben och bad honom återkomma om NÄR jag bäst kunde ringa honom.
Får se om HAN hör av sig tillbaka.

Tills dess har jag tråkigt
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

Bra jobbat tycker jag! man kan inte göra mer än sitt bästa och det tycker jag du gjort- verkligen!

kram

Anonym sa...

how are you?

Awesome blog, great write up, thank you!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...