måndag, september 20, 2010

Ja om Han får bestämma så...

Ja, nu verkar Rolle ha kärat ned sig... i en mycket dyr kompis.
Han har kollat runt efter en lämplig kamera och han hittade en uppföljare till den otroligt populära kameran Nikon D90.
Den heter Nikon D7000
Nikon D7000 hus + AF-S DX 18-105/3,5-5,6G ED VR digital systemkamera

Om det då ändå bara var priset för kameran oxå men nej...
Nu pratar vi 13 000 pix om man skall ha ett objektiv med oxå... och det måste man ju om man vill fota lixom eller hur?

Kan inte riktigt bestämma mig för om det är föööör överdrivet eller om jag FAKSIKT kommer störa ihjäl mig på att man inte kan leka manuellt med den jag eg hade bestämt mig för. Nikon D3100 OCH ljudet som blir när man vill filma och kamerans fokustjosan låter när den skall ställa skärpan.
-ni hör det tydligt på denne video som nån har spelat in.



Ljuset kommer men bort ifrån om man väljer D7000 eftersom den har ingång för extern mikrofon.
Dessutom är ALLT ju bättre på D7000 men frågan är om jag kommer använda mig av det och om jag nånsin kommer lära mig allt. Jag GILLAR ju onekligen att ta kort och håller huvudet högt medan jag fotar med den eländige kameran i iPhonen...
men.. jag veeeet inte. Det är vaaansinnigt mycket pengar.
Men jag vill ju lixom oxå att Rolle ska känna att han e nöjd. han har fotat mycket i sin ungdom och kan väl ganska mycket om ... lite olika saker...

gaahhhh

13 000 pix *suck* Blir mycket Tradera under ett år (räntefri avbetalning) Måste ju hosta fram över 1000 kr i månaden för att betala av den...
men men...

/gaahhhh trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...