måndag, september 20, 2010

Det dära med valet...

Lovade ju att göra den dära kompassen på svt:s hemsida.
Gjorde den två ggr. Första gången var jag ganska luddig i mina åsikter och jag hamnade ganska jämnt på 50% över heeela linjen typ :)
När jag nyanserade mig lite mera fick jag följande resultat http://valpejl.se/resultat/1abdbcacaadadabccbbcabcaabbcaccaa-ba-cabb-bbbbaacbb/0213564798

Jag är ju inte så väääärst insatt i alla frågor och dessutom tror jag att kompassen kan vara lite missvisande på många sätt men den skall ju bara vara till hjälp för en sån som jag som inte vet NÅT.
Men jag känner mig nog inte sååå överraskat faktiskt.
Tycker ju inte att dom sista fyra åren har varit så värst gynnande för just mig och det visar sig ju ganska tydligt att Moderaterna och deras kompisar inte får dom högsta procenten av mig.
Jag är tydligt super WT ;)
Arbetar bruttan.
Men men... vi vet ju hur det gick.

Laxå kommun är det iaf fortsatt sossarna som styr.
Röstade på Prälle i kommunvalet :)
Han vet jag ju är bra.

Kollade även valvakan.
Kanske intressant... jag menar, jag har inte tålamod att se en hel långfilm men att kolla på många timmars valprat var absolut inga problem.
Jag frågade Rolle om samma frågor om å om igen och han suckade och svarade snällt och när jag äntligen bestämde mig för att gå å lägga mig var jag nog bra mycket klokare än innan.

Nästa gång har jag bestämt mig för att försöööka följa även lite valdebatter.
MÅSTE ju lära mig detta nångång. Dax att bli vuxen och ta ansvar å sånt shit... för ungarna om inte annat!!

Och nej... jag spar alla kommentarer om SD just nu. Det är fullt med sånt på Facebook och jag är lite feed up just nu. Betyder dock INTE att jag inte bryr mig!

Pöss
/tant trassel -nästan vuxen ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...