fredag, september 17, 2010

KulTikka

Well... kan väl lika bra fortsätta inläggen om kreativ matslagning
För här om dan LYCKADES jag.
När man lyckas härhemma så betyder det att barnen faktiskt ÅT och ÅT och ÅT...

Det började med att det fanns billig blandfärs i 'kort datum' lådan på ICA och jag slog som vanligt till.
Blandfärs tycker jag är SVÅRT att hålla på med. Allt smakar... gammal gris *tycker*
Men sen mindes jag att Rolle nån gång hade gjort nån sorts indiska köttbullar ala freestyle och jag tog tag i ideen och tänkte lite till.
Föreställde mig dessa bollar i en sorts tomatsås... kollade asiatiska hyllan och såg Tikka Masala pastan stå där och blänga på mig.

vi testar tänkte jag. Köpte två förpackningar krossade tomater m vitlök och ett glas Tikka Masala pasta och drog hem.
Jag tänkte att NU skall jag göra go mat för MIN skull.

Rullade och rullade och kryddade och kryddade.
Bollarna blev jätte goda och sen var det såsens tur.
Stylade inte till det så värst utan blanda ned halva glaset Tikka Masala i tomatsåsen och värmde på... lite pizzakryddor i (bra blandning) och sen i med bollarna.
SÅ gott!!!
Kokade ris till och inväntade domen när vi satte oss vid matbordet jag å barnen.



Den hära röran ser kanske inte så värst god ut men...
Hwila åt 8!!! köttbullar i sås och sen lite ris på det.
Zion åt 6 stk.

Mamma var vääärldens lyckligaste :)
Testa själva!
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...