onsdag, juli 14, 2010

Go Live

Kom på en grej jag ju kan berätta...

ju... jag brukar ju vanligt vist baaaara sjunga i min ensamhet härhemma i köket och på sin höjd hemma hos Sarah på jam-kvällar med jam-gänget.
Men se... nu har jag blivit tillfrågad om jag vill 'go live' med Sarah och hennes 'Gospel ensemble'
Detta kändes till en början jätte roligt.
Sen inser jag att det inte är vi och flera andra som skall uppträda utan konserten är UTESLUTANDE med oss *gulp*
Detta betyder att det MÅSTE va bra för då finns det inga andra att gömma sig bakom!
Sen, eftersom vi bara är 4 stk i gruppen, stod jag plötsligt där och hade två 'solon'.
Detta betyder ÅNGEST på riktigt för mig.
Jag är inte säker på att detta komma funka faktiskt.
Visst att det går ok att sjunga låtarna i bilen med ungarna i baksätet men att plötsligt stå där med en mick i handen och en masse folk som glor.
Vet ju själv hur jag HATAR när det låter illa om dom som uppträder.
Nu är det MIG folk skall hata!

Well...
Men jag måste väl igång antar jag.
-kommer dock att tuppa av... alt. att gråta högt och hulkande.

EN övning kvar och sen d 31 juli skall det va konsert i Snavlunda Kyrka.
Ska nog skaffa lite droger tills dess :)

/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

sobril finnes här ;)

jag skulle aldrig sjunga solo..inte för att jag ingen sångröst har utan för att jag vill inte synas :S

Men du fixar det!

Tant Trassel sa...

jag vill inte synas heller!!!
Men nu är det körd :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...