måndag, juli 05, 2010

Juuul Juuul... strååålande...

När det var dax för julbak å så köpte jag både Palmin (kokosfett) och Ister (fett från sviiin -nej inte nazister utan grisar... ja asså nöf nöfar...)
Tanken var då att testa att baka Klenor/Klenätor/Klejner.

Men jag vågar inte. Vet inte varför... det är ju jätte varm fett å sånt shit.
Sen har det inte blivit av helt enkelt.
Beklagade mig till mamma å sa att hon nog fick hjälpa mig komma över min Klejnerädsla :)
Hon stod vid min sida och ledde mig hela vägen till söta landets lycka.
Julen var ett faktum och köket fylldes av... en jätte äcklig LUKT av smält svin.
Men resultatet vert gött :)

Kan ju informera om att det duger jätte bra med Klejner i juli månad!
Bilden är snodd på nätet och jag skall tillägga att jag inte har på sånt dära sockertjafs. Blir för sött då i min mun.

Ska det va ett recept?
Eller ska jag vänta till jul?

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...