torsdag, juli 08, 2010

Jul i Josses Kapell

Undrar om jag berättade om när jag var på besök hos kompisen Josse och hon släppte loss mig i deras lilla kapell som dom har köpt med inventarier å allt. Hon sa mera eller mindre att jag kunde ta va jag ville ha.
Här om dan var jag där å hämta hem lite av alla gosaker.
Det är väldit underligt att gå runt i ett välfylld hus och kolla igenom nån annans liv mera eller mindre.
Jag tycker ju att lite udda saker är roligt och denna bild skulle kunna va en bra början.

Vert så himla full i skratt när jag såg denna deo stå på en hylla. 'Familje DEO' står det. Den är i princip tom men man känner hur illa den luktade.
Men den var så söt att jag var illa tvungen att ta hem den till 'badrumshyllan' :)

Här kommer bilder på lite andra saker jag hittade.
En ursöt liten vas som verkar va ganska gammal då det är bubblor i glaset som desstuom ganska tunnt.


Ett litet gäng koppar att göra gjuta ljus i.


Ett mycket glatt täcke/filt


och en variant på Kringlan. Detta är dock från en annan tillverkare.
Den är utan handtag men det går säkert att lösa.
Den får stå på altanen och se vacker ut.


En del del mera har följd med hem.
Återkommer om detta. Idag har jag inte hunnit fota mera.

Är som vanligt mycket tacksam att människor släpper saker till mig sådär :)
Finns lixom inget stopp på mig hahah
/tant trassel

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ok,känns som om jag kan slappna av lite eftersom jag har svårt att få iväg ett paket med grejjer till dig. Du har ju redan skickat mig ett antal lådor. Men du får ju från annat håll, precis som du sagt :)
Kram Fina!

Tant Trassel sa...

Inga paket panik söta du. Puss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...