fredag, juli 09, 2010

Gåva mot pysselöverraskning

Jag känner mig såå.... välsignad för tiden när det gäller generositeten runt mig.
Klart att jag inte blir lycklig på djupet av prylar och kläder men det hjälper iaf att känna glädje och tacksamhet över dom 'små sakerna' och kanske se lite ljusare på framtiden... eller för en stund glömma bort den...

Jag har gett bort det dära tjusiga vaxet jag gjorde ni vet.
Verkar inte funka på MINA hårstrån iaf.
Men det funkade på min kompis Emmas hårstrån och tydligen oxå på hennes pojkväns rygghår så vax och lakansbitar flyttade alltså ut och jag står kvar med frågan om va jag NU skall hitta på med mitt självdestruktiva beteende.
Vill så väldit gärna veta om en sån dära Epilator skulle va nåt för mig. Har ju för mig att jag gillar tuffa tag *host* men den är alldeles för dyr att köpa bara för att testa. Till å mä begagnade är ganska dyra om man vill ha en som känns 'bra'.

Men nu har Josse... ni vet hon mä kapellet och givmilda hjärtat, henne syrra har fått en epilator till sin födelsedag för ett tag sen... men hon HATAR den. Hon HATAR till å mä ljudet av den och vill absolut INTE ha kvar den. Jag skulle få den sa hon... för intet!

När det blir på detta viset så känner jag ett enormt behov att ge nånting tillbaka. Inte för att jag måste utan för att jag vill :)
Sånt går jag igång på... hur kan jag ge nåt tillbaka som koster lite pengar men mycket kärlek och omtanke?
Smider planer och jag har en del på gång.
Känner inte Jenny så jag känner mig väldigt osäker men tänkte ta Underbara Clara till hjälp IGENIGEN :)
Ett eller kanske flera tips från hennes blogg skall inkluderas i Jennys paket.
Har köpt lyxit the som jag skall pyssla nya etiketter till iaf. Sen blirre nog saft kok och syltkok. Om man sen är EMO eller syntare så dricker väl dom flesta saft och äter kakor?? KAN väl knappt gå fel? :)
Sen skall jag störta iväg till gubben i Gropen för att köpa in lite metallburkar som jag måste ha till projektet. Känns sååå skojsit att hållas hahaha

Skall iaf baka knäckebrödet till henne och sen blir det nog oxå 'Toves Sirapskakor'
Vem Tove är vet inte jag för det är ett recept jag hittade på nätet för en massa år sen. (en massa år för en 35 åring betyder typ 10 år)

Japp...
Så går tiden härhemma. Nu skall jag dammsuga... eller nej... nu skall jag nog hitta papper som skall pryda thepåsarna.
Tjing pling Puss
/tant trassliiig

2 kommentarer:

Oscar sa...

Klockrent te-val. Sjukt gott är det!

Tant Trassel sa...

Vet inte om jag har smakat juuust det teet men YOGi the brukar va sjukt gott.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...