fredag, juli 30, 2010

Först har man det...

och innan man hinner se sig om så är det borta.
Den dära skylten där det stod LOPPIS på bara en bit härifrån som jag har tänkt nu ett par veckor att jag skulle åka in till. I fredags åkte jag dit... UTAN pengar.
Det är ren tortyr ska jag hälsa. Särskild när man åker till ett nytt ställe.
Det fanns MASSOR tyger. Familjen hade plockat fram mormors alla gamla tyggömmor. Hon hade varit sömmerska typ och hade högar av oanvända tyger.
Hittade dessutom lite kläder som tanten hade sytt och lite annat smått å gott.

Återvände tillbaka på kvällen när Rolle hade kommit hem och ÄNTLIGEN kunde jag prova kläderna och samla på mig tyger å stuff.

Vert så ivrig i mitt klädprovande att jag körde in min tumnagel i pannan så det vert ett djuuupt jack som blödde floder :)
Men jag var lycklig.

Jag hittade en glad städrock ala 80-tal


och en kavaj i strl för stor i vackra 70-tals mönster.


Dessutom en del tyger och några jätte tjusiga turkosa gardiner med vita prickar på. Synd att jag har två fönster i köket :(
Hade varit fint...
Ska fota tygerna sen... ska nog försöka få en rockabilly klänning uppsydd av ena tygbiten om det räcker.
Nu får vi se.

Iaf... så är loppiset stängd nu.
jag han handla för mina växelpengar jag hade hemma i madrassen sen stängde dom.
hur länge då frågar jag henne... till nästa sommar!!
och där ligger alla tyger i lådor och bara glor... och jag lider... fatta så mycket jag inte hann köpa :)

/tant trassel

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska vi åka dit tillsammans någon dag snart? :D

Puss o kram, Sarah

Tant Trassel sa...

määää... dom har ju stängd tills nästa sommar juuuuuu
Pöss :)

Hello sa...

Aha! Då kanske jag också hinner dit :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...