torsdag, juli 15, 2010

Ett litet lyft kanske?


Ja det är ju ingen hemlis att jag behöver lyft både här å där.
Men en sak jag funderade på för ett bra tag sen var att jag tyckte att jag började tröttna på att se så... trött ut. Kudda under ögonen och djupa veck.

Så när jag skulle iväg på den dära FylleKryssningen med alla fina flickor ja då bestämde jag mig även för att investera i nån bra ögoncreme och se om det på riktigt funkar.
Jag frågade nån liten tant som jobbade i affären vad jag skulle välja.
Hon frågade om min ålder och gick då till Biotherms hylla.
Här skall tilläggas att det var med blandade känslor att jag gick efter henne dit då jag har älskat varumärket Biotherm sen jag var 15 och samlade på parfymreklamer från tidningar.
SEN vet jag att det är DYRT.
Men Biotherm känns på nåt sätt så himla 'helylle'

well... denna lilla gröna flaska åkte fram från hyllan. Tror den kosta ca 350 kr på båten. På nätet kostar den kanske 100 kr mera.
Den skulle lugna runt ögonen och släta ut som första linjerna man får som 'nygammal' :)
Har duktigt försökt använda den varje kväll innan jag gick till sängs.
Vet inte hur länge sen det var att jag var på båten och köpte den men säg kanske max 6 månader sen?
Den är super dryg och jag har knappt halva flaskan på 15 ml kvar.


Iaf så kom jag att se en bild på mig för ett tag sen och sen kollade jag mig i spegeln.
Jumen visst! Visst är det skillnad!
Dom väldit markanta kuddarna är borta och det ser över lag mycket slätare ut. Visst att det finns kvar linjer men får jag nog skita i och leva med.

Jag masserar in pytte lite creme på benet nedan för ögat och även lite ute på linjerna vid utsidan av ögat, på ögonlocket och mellan ögonen.
Dom sistnämnda ställerna bara om jag har lite creme kvar på fingrarna. Allt enligt damens anvisningar.
Så nuuu vert detta en jätte cool blogg med goda råd om dyra cremer!
Weee
Undrar om Blondinbella hittar hit nu!
*host*

Har förresten ett annat tips jag skall dela med mig av... ett tips som jag aldrig använder men som jag eg skulle vilja använda mera för att det TYDLIGEN funkar. Återkommer om detta.

Puss å kärlek *töntig*
/tant trassel

5 kommentarer:

orcid sa...

aha! det måste jag kolla på, du ser fräsch ut med eller utan påsar tycker jag :) söt så! kram

Kiina sa...

Ja det var duktigt med skillnad! nice!! Annars svar jag for stunden vid L,occitaines produkter. Som sammet for hyn! Kram Kiina

Pippi sa...

Oh la la...är detta svaret på mina böner.
Måste nog testas..
=)
tack för tipset...
Kram en åldrande pippi.....

Anonym sa...

Undrar om man kan smörja in andra ställen på kroppen,och om dom också "slätar" ut sig ;)

Tant Trassel sa...

Orcid: pössen du

Kiina: Ska googla lite på det... och ha det i minnet till nästa investering! Vikken produkt använder du mest?

Pippi: Ja varför inte testa när du känner att du kan lägga lite på sånt onödit tjafs!
Loppis går ju före lixom! Eller hur?? ;)

Anonym: Om du står för fiolerna är jag VILLIG att testa. Lovar att lägga ut före och efter bild! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...