måndag, juli 05, 2010

Studs

Så snart mamma å pappas lilla husvagn hade lämnat tomten skuttade jag in å bytte om till springkläderna. Dom nya dojjorna har kommit för snart en vecka sen men jag har ju haft besökt och inte haft möjlighet att prova dom. Dessutom har jag varit tok förkyld.
Men nu så.

Weee var det gick! Orkade springa myyycket längre första 'distansen' än jag brukar! Lätta skor med jätte bra studs i! Som på moln lixom. Fatta att jag sprang i dom där andra skitskorna innan. Klart att man har ont!

Illa vald tid att springa på dock.
Kl 11 står solen som högst och är som varmast.
Efter ca 2/3 av rundan mådde jag plötsligt jätte konstigt. Jag var inte pustig eller slut eller så. Det kändes som att huvudet ovanför pannan var i en jätte varm ugn, jag fick lock för båda öron och synen vert suddig.
När jag slutade springa vert det bättre ganska snabbt. Började jag springa igen kom det tillbaka bums.
Om jag testade att powerwalka fick jag lock för båda öron igen...
Jätte skumt.
Tror dock det berode på värmen och bestämde mig för att inte göra om det under samma omständigheter.

Men som sagt... skorna var jätte bra. Skickade tillbaka dom vita och har kvar dom blå/vita.
Blir nog bra det häääär ska ni se :)

/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Solsting heter det... ;) Se åtminstone till att ha vatten med dig. Om inte annat så till att hälla över huvudet för att kyla av! Men bra jobbat. Ta en kvällstur nästa gång, så springer du hela!

Tant Trassel sa...

Nja... inte ens en kvällsrunda kan göra så jag kommer hela vägen runt :) Men seeen kanske... i framtiden.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...