söndag, oktober 11, 2009

A woman should know her woods

Tog min hund i kragen idag och drog ut henne på en lite längre promenad.
Tänkte bara gå på grusvägen men efter några hundra meter bestämde jag mig för att vika in till vänster in i skogen.
Gucci är bättre på att släppa fokus på pinnen och jag får också njuta mossälskare som jag är.
Vi lekte lite på stenar och den fortsatte vi ut på mossen som ligger ’bakom’ vårat hus. Dom öppnade mosse för några år sedan och bryter torv där nu.
Det är ganska coolt att gå där. Vissa ställen känns det att hela marken under en gungar lite lätt =)
Jag valde att gå åt vänster när vi kom ut på mossen och när vi hade gått där ngr hundra meter tänkte jag att kommer vi nu över det djupa diket och går rakt fram in genom skogen då borde vi komma hem till vårat hus. Då skulle vi lixom ha gått i en fyrkant… kanske ni fattar…?
Mmm… jag värsta balansgången över några genomruttna stockar som gick över diket. Gucci nästa slog ihjäl sig på en för att dom var så hala och jag gick nästan igenom. Mmm… mycket farlig resa. Sen leta sig fram där det är minst blött genom en super tät snorig blandskog där man tänkte att här bor nog björnen och det kanske är bra att låta så mycket det bara går =)
Det intressanta med att försöka gå rakt genom en skog är att det är tyyyp omöjligt att gå rakt. Av nån skum anledning går man alltid åt höger… tydligen. Man vill helt enkelt gå runt om man inte har med sig ett kompass –ja eller är en otrolig naturbegåvning som jag dårå.
Efter en lååång tid där jag försökt titta upp i trädtopparna för att spana efter högre träd än dom jag vandrar bland… (eftersom skogen runt vårat hus är mycket äldre än den skogen jag vandrar i) känner jag plötsligt först igen skogsbotten, sen ljuset och tänker ’nu kommer snart min skog’ och riktigt nog så står jag plötsligt och bara VET att DETTA det är min skog. Känner inte igen en särskild sten eller träd eller så utan mest ljuset och skogens uppbyggnad och dess botten.
Jag vet jag låter inte klokt men En riktig qvinna känner sin egen skog –eller hur? =)
Jaja. Annars har helgen varit fullspäckad... med mina mått mätt ialle fall.
Lördag fm kom som sagt tidningen och på eftermiddagen kom Orcid med sin make för att äta kräftor med oss. En mysig em och kväll och när dom sen åkte vid 21 var jag redo för sängen. En stund vid tvn först.
Idag söndag skulle svärisarna dyka upp för att hjälpa att montera den dära pumpen.
Det gick dock inte som beräknat och dom åkte hem vid 18 tiden utan att vara klara med monteringen. Förhoppningsvist kan vi göra klart när vi hunnit insamla lite rekvisiter och goda råd först.
Fram för allt en borr som kan borra HELA vägen genom en timmervägg.
Nu skall jag ta kväll. Halsen spökar så jag gissar på att jag inte får fram så många ord imorn. Får väl se.
Känner mig INTE redo för en måndag imorn. Skulle behöva en dag till där jag kan stanna i min gulddress hela dagen och göra absolut ingenting.
Puss å gonatt
/tant trassel

4 kommentarer:

Hello sa...

Jag är inte heller redo för måndag än och ändå är vi redan där! :(

Ska ha utvecklingssamtal med min chef om en halvtimme. Borde inte innebära några överraskningar, men min tjänst ska förändras lite och jag hoppas bara att vi har tänkt samma sak!

gabbe sa...

ja undra om jag också ska införskaffa en sån därr guld dress. det blev soffan till tre idag, då blev det dags att sätta på sig kläderna.

Karina sa...

Åh Ella. Låter ju härligt. Klart du ska ha en gulddress! En särskild dress för hemmadagar som är fööör ful att visa sig i, i offentliga rum.

Hello: Hoppas så att det vert ett bra samtal mä bossen ida!
Planerar en sthlms tripp snart. Funderar lite på om det finns plats för hela våran lilla familj i ert hus eller va ni nu bor i en weekend? Vi ska hämta en säng på eran sidan av stan tror jag och jag vill ju lära mig maskinen ordentligt innan jag tar hem henne.
Va tror du?

Hello sa...

Hej du!

Vi har ju ett ganska litet radhus som vi redan är fem personer i. Och enda utrymmet att sova på är också det enda utrymmet för symaskinerna... Men omöjligt är det inte. Dock väldigt trångt :)

Vilken helg hade ni tänkt? Vi har ju en del för oss, men vi bor ju heller inte långt ifrån Mica, så om vi är upptagna en del av helgen kanske det går att kombinera med att träffa dem också?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...