onsdag, mars 25, 2009

Fullt upp!


Har inte hunnit sitta en ända liten stund vid datorn idag.
I skolan har jag haft föreläsning med efterföljande laborationer i Pneumatik.

'Pneumatik eller tryckluftsteknik innebär användning av gaser, vanligtvis luft, för att överföra, lagra och styra energi.'

Tryck å pys asså.

Dagen blev inte riktigt som planerad.
Jag var i morse förbi Bra & Begagnad i Örebro å kollade in genom fönstren och planerade efter att ha sett en del saker att åka dit kl 14 när det öppnade.
Bl.a hade jag sett något som såg ut som ett gammalt tandläkare skåp.
Plåtskåp målat i gräddgult. Till den fanns en järnställning med två glashyllplan.
Den var på hjul med två dörrar i.

Nu ville det sig så att min föreläsning med dessa efterföljande OBLIGATORISKA laborationer inte slutade förr kl 15.
Så när jag väl kom till loppiset var skåpet självklart borta.
Visste ÄN SÅ LÄNGE inte riktigt vad jag missade, så jag var inte så besviken... tills jag såg att det stod där vid cafeet. SÅLD stod det på det. Jag gick ändå fram till skåpet för att kolla på det lite närmre.
Det var helt enkelt UNDERBART!
I dörrarna satt en massa småskålar i glas och alla hyllplan i skåpet var av glas.
Och nu kommer det värsta. Kärringen hade bara gett 75 kr för skiten!!! 75 kr!
Asså, hade d stått 500 kr på den hade jag nog inte varit lika arg.
Men nu är så jag SÅ förbannad att hon fick det dära skåpet.
Har aldrig känt så för en loppispryl förrut. Vet inte VAD som hände med mig :)
Har tänkt på skåpet och hatat kärringen hela dan.
Dumma dumma dam.
Det skåpet skulle varit MITT. Det stod mitt namn på det.
Ush bajs.

Andra än jag som får det såhär ibland?

Just detta känns dock så pinsamt onödigt och oviktigt eftersom Tina funnits i mina tankar det mesta av dagen idag.
Hon har insjuknad i Creutzfeldt-Jakobs sjukdom (CJD)
Detta är alltså den mänskliga varianten av Galna Kosjukan.
Sjukdomen är dödlig. Det finna INGA botemedel!
Hjärnan blir som en svamp.

Vad är ett åtråvärd skåp jämförd med denne människas öde? Hennes lilla familjs öde. Hennes älskades öde.
Nej jag förstår fortfarande inte.

Jag låg och tittade på dom jag älskar mest av allt på denne jord. Så vackra och starka. Att vi ALDRIG måtte skiljas!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Kom ihåg... gör det du tänkte göra! Imorn kan det vara för sent!

/tant trassel

1 kommentar:

Anonym sa...

hur kan mnan få den sjukdomen? ätit nått felaktigt? hur kan det vara att det inte finns botemedel!! så orättvist!!!:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...