torsdag, mars 19, 2009

Firar ett år idag!

Kom ju på nångång mitt på dan att det ju faktiskt är ett år sen idag att jag genomgick en Gastric Bypass på Ersta Sjukhus i sthlm.
Fatta ett helt år.
Plötsligt går det undan lixom.

Ett intressant år var jag fått lära mig själv att känna på nytt.
Hade kallt räknat med att gå ner i vikt som Johanna och Veronica tex, men så var inte jag ihopsatt.
Istället för 80-100 kg har jag lyckats bli av med knappt 40 kilo. Men jag har inte gett upp hoppet än. Kroppen känns ju onekligen lättare och jag får väl kämpa för dom sista 10 kilorna.
Snart är sommaren här så då är de på med löparskorna som jag skall köpa på Löplabbet nångång när vi blir täta :)


Skall nog fira med Popcorn och vin sen ikväll.
Blir inte så mycket firat eg eftersom vi just fått reda på att Rolle fått sparken från 1 juni :(
Vad som skall hända med oss då vet bara Gud.
Jag pluggar ju, så hur ekonomin skall gå ihop blir ett mysterie.

Nu vert ett glatt inlägg ett lite mindre glatt inlägg.
Vi ser det som skall komma för en ny möjlighet att röra sig bort från ett jobb han eg inte trivs med till ett annat yrke... genom utbildning kanske. Vem vet.

Skall göra iordning ungarna för natten snart. En kopp kaffe bara.

Natten på er mä
/tant trassel

4 kommentarer:

MissC sa...

Men det har ju hänt massor med dig! :) Du är du å andra är andra.. Men jag fattar hur du menar ;)

Har han fått SPARKEN?????
Jobbigt :(
Men det löser sig..!

Kram

Anonym sa...

var det så du såg ut! kul å se och det är ju jätteskillnad!!! du ser så ung ut nu:D

Mycket tråkigt att höra att rolle blivit uppsagd:( jag hoppas att allt ordnar sig på något mystiskt vis.

Hello sa...

40 kg på ett år är ju inte heller lite, men jag förstår känslan - det är ju lite trist att andra kan gå ner så mycket mer, förstås!

Men du vad tråkigt med Rolle!!!!! Jag vet dessvärre alltför väl hur jobbigt det kan bli. Vi hade ett barn i magen och ett nytt hus, när det hände oss. Men vi överlevde. Det gör ni också. Det är ju skönt om ni kan känna att det kan bli en vändpunkt för er. Det är ju heller inte bra att gå omkring och vara tvungen att gå till ett jobb man inte gillar! Och du har så mycket kraft i dig, så ni kommer reda ut detta också. Jag tänker ibland med beundran tillbaka på dina eskapader med arbetsförmedlingen och din väg till den utbildning du ville ha! Lycka till!

Anonym sa...

Hallåå där!
Jag är långväga kommen tror jag och lätt desperat. Jag har googlat och googlat efter ett mönster till barnvagns sittdyna till en babytravel jogger. Så hamnade jag på en "sy"-site och såg att du (antar att det var du) hade ett gammal mönster till en sittdyna. Nu är detta bara en ren chansning, kan det vara så att du har den kvar????
Med vänlig hälsning
Petra Nieminen
(petra@nieminen.se)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...