lördag, mars 28, 2009

Ännu ett inlägg som klagar på snön.


En del av er mina vänner, har i dagarna kräkits lite på snön som kommit när man som bäst trode att våren var här.
Nu är det min tur. Blä på snö. Det SLUTAR ju aldrig snöa heller lixom. Ok att det kom snö igår, men sen skall det SLUTA snöa så plogbilen och saltbilen och allt gu.ve.va har fixat och donat så JAG kan komma från utan att skita på mig.
Det var riktigt läskigt väglag igår när jag tog mig hem från skolan, och det värsta är att idag hade jag ju planerad att ta SLÄPET och åka 50 km in till Örebro och hämta den dära bokhyllan jag har köpit.
Hur skall DETTA gå nu?
Allt är eg upp till Rolle eftersom det är han som får köra och han sover i detta nu.

...jag borde gå ut i snön å kissa... är jätte nödig...
Återkommer strax
*går å pinkar*

Så... åter igen.
Såhär såg det ut ute idag.



Och där... mitt i snökaoset står våran släpvagn... ja eller min onkels släpvagn. Men den är mest våran :)
Va tror ni? Skulle det va möjligt att ta sig till staden idag i detta kaos? Dessutom bor vi ju vid en grus väg som plogas av min granngubbe Lars på 75 plus. Han är LITE seg i starten, så oftast får man köra på en oplogat väg :)

Planen för dagen var iaf att åka till Bröd till Bröder City och hämta allt jag skall hämta där. Sen dra till den stora Bröd till Bröder och sen till Örebro Loppmarknad. Men nu vet jag inte om nåt av detta skall bli verklighet.
Ikväll är vi bjudna till mina vänner, prästfrun i Hasselfors m familj. Präst Janne fyller 40 och han har kalas. Han skall få två whiskeyglas i gåva.
Skulle va skönt att få va barnlediga på efterfesten, men så ser inte våra liv ut tyvärr.
(Lite kuriosa bara... såg nån Dr Åsa i tirsdas? Där var hon mä... Prästfrun Sarah. Hon var mä eftersom hon gått ner 25 kilo.)

Imorn skall jag jobba från 11:30 - sent på kvällen.
SAMTIDIGT med alla dessa planer skall ni komma ihåg att den dära rapporten skall lämnas in idag lördag.

Ha en underbar dag hörrni... och ni... det är KRAMSNÖ så man kan göra jätte hårda snöbollar. Det KAN bli roligt om man gömmer sig och kastar på nån!
Dagens tips bara.

Knus
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...