lördag, mars 21, 2009

'Kolla min råtta, matte!'

God morron vänner!
Lite seg startat idag. Rolle sover än (hans sovdag är lördagar och mina är på söndagar)
Hwila spelar Anki & Pytte på datorn och Zion springer mellan Anki & Pytte och Pinocio på film.

Vi har ju lilla Morris som är knappt halvåret och eftersom jag aldrig har haft djurbäbis förrut är detta en helt ny upplevelse.
Numera går Morris in och ut som han vill, som dom andra katterna.



Jag har sett att han den sista tiden, då och då, kommit in med en liten kvist.
Har funderat lite på om det kan vara så att han övar sig inför att ta in riktiga fångster.
Och se... nu till morron kommer han in med nåt i mun som liknar en liten mus.
Jag ser honom eftersom han mjauar högt och glatt... så som katter gör när dom stolt vill visa upp en fin råtta dom fångat.
Då släpper han stolt sin fångst fram för mig. Det är en kort avbruten pinnbit. :)
Jag blev jätte stolt och sa att han var duktig och han var tydligen glad :)

Jurå... såhär nära en riktig mus har vi aldrig varit förrut. Vikken duktig pojke. Börjar bli en stor kille nu.

Nåväl.
Vet inte riktigt vad dagen skall bjuda än så länge. Hoppas lite på pysselnatt men jag vet inget än.
Tills jag vet mera om livet höres vi.
Avslutar med ett Nalle Puh citat som Sandra bjöd på i en kommentar till min citatinlägg.

Om man inte vet var man ska, är det ingen idé att skynda. Man vet ju ändå inte när man är framme! //Nalle Puh

Tack Sandra :)




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...