lördag, januari 08, 2011

Äntligen loppislördag

Mjaa... lite konstigt hur jag agerade på loppiset idag jämförd med för en månad sen.
Hade nog handlat betydligt mera om jag inte visste att vi snart skall rymmas på en mycket mindre yta än vi gör nu.
Frågade dom till å mä hur vi skulle göra om vi ville lämna in saker :) Hon tittade lite konstigt på mig... vi som ju är stammisar på stället och oftast brukar köpa en hel del.

Men nu får dom väl tillbaka en masse som vi har köpt där under åren :)
Går till en bra sak så va gör det.
En glasuggla fick i af följa med hem och en rygga ala 70-tal som är sådär go rymlig... och lagom ful haha.

Jag har packat tre flyttlådor nu. Rolle tycker att det är lite dumt att packa och skruva ned hyllor innan vi vet att detta verkligen blir av och ja... jag är väl lite dum men jag gillar ändå att visa att jag litar på min övertygelse.
Att jag skall få bo 'civiliserad'.

Tro kan flytta berg :)
Gäller va man än tror på.

/tant trassel

4 kommentarer:

trebarnsmamman sa...

Men varför skulle det inte bli av? I vilken del av landet som helst nästan skulle ni ju betala massor med för ett radonhus med sprucken skorstensstock...vårt hus t.ex är ett sådant och det kostade 10 gånger så mycket för snart 10 år sedan. Radon går oftast enkelt att åtgärda (finns massor med knep att använda sig av tills man har råd att sanera) och skorstenen kan man ju fixa när ekonomin tillåter.

Unknown sa...

Glöm inte bort att överflöd även går att skicka till Umeå ;)

Tant Trassel sa...

Trebarnsmamman... vi har suttit där förrut där 'allt skulle göras när man får råd'
Inget blir av. Vill inte sitta där igen.
Nej nu skall d vara ordning på sakerna.

Petra: ju... fast rolle jobbar inte på terminalen längre så detta med att skicka jätte paket billigt är ett minne blott. Nu är det karinas egen plånbok som måste upp.
Men lite då å då kan det ju bli av :)

Hello sa...

Då får vi bistå Tant Trassel med ett skickningstips: Om man lägger upp en auktion på tradera kan man skicka billigare med Schenker. Fast man får ju passa så att båda sitter vid datorn skapligt samtidigt och så, men det är ju inte överdrivet svårt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...