söndag, mars 22, 2009

EN grej till bara...

Kom på att det ju snart är påsk.
Jag har sedan min mormor dog julen 2005 samlat på påskägg. Orsaken till detta är att vi barnbarn efter mormors död fick 500kr var att köpa nåt för av mormors pengar (ingen rik tant skall tilläggas)
Jag bestämde mig för att köpa nåt som skulle påminna mig om henne.
Jag funderade länge och det när påsken närmade sig såg jag även att Royal Copenhagen skulle börja med en kollektion av påskägg.
Otroligt vackra ägg med vårmotiv i form av 'danska' vårblommor och fåglar.
Jag förälskade mig bums och handlade in årets kollektion av ägg vilket tror jag var 2 eller 3 stk ägg.
Året därpå passade dom ju såklart på att komma ut med 4 stk ägg och eftersom jag ju hade börjat samla, vert jag ju tvungen att köpa alla. Samma sak förra året där jag dock valde bort ett ägg med en pärlhyacint på eftersom jag tycker att dom är... mindre vackra :)

Nu vet jag knappt vikka ägg jag har å inte men d är mamma som brukar köpa in dom hemma i DK när det är påsk.
Men här är iaf årets 4 ägg.





Och såhär fint ligger dom förpackade :)
Inte så retro men jag blir så lycklig av dessa små vackra porselinsägg i 'naturlig strl.

Vill du kolla själv?

/tant präktig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh dom är ju otroligt vackra!!!!!

svedlund sa...

Väldigt fina!!

Karina sa...

ja visst ÄRrom!
Kram görls!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...