lördag, mars 21, 2009

Dagens fångst

Ett litet inlägg såhär på kvällskvisten.
Vi bestämde oss för runt 11 att åka på en liten loppisrunda. Då det är vinter finns det inte så mycket som har öppet, men det finns ett ställe i närheten som är ett säkert kort. Tror dessutom aldrig att vi har åkt därifrån tomhänta.
Han är en go gubbe han som har loppiset och tar sällan överpriser för det han säljer. Tex så sa han om denna lilla frottéåsna/häst, m pingla inbyggd, liggandes i obruten förpackning med en prislapp på 25 kr 'Men du... den HÄR är väl inte värd 25 kr??'
Hahah :) 'Nej' sa jag och skrattade... 'det tycker jag inte heller'... 'Nej. Den bryr jag mig inte om att ta betalt för' sa han å kasta ner den i påsen till dom andra prylarna vi hade samlat på oss.






















Hittade bla denne från Fisher Price.




Tidit 70-tal. I ganska fint skick och jag som är sååå kär i gamla Fisher Price saker... som tex Little People skolan, brandstationen, huset, sjukhuset... dom nu vet som man kan öppna och sen finns det lixom små figurer i man kan pyssla med. Allt tidit 70-tal.



När jag hade plockat isär den och tvätta alla smådelar med en tandborsta, ja då var den jätte fin. Underbart att se alla små detaljer dom haft med... en masse sagafigurer!

Känner du igen nån??

















Vet inte vad jag gav för denne. Det stod 20 kr på den, men som ni förstår så var priset antagligen lägre.


Nåt annat jag föll över var denne ströare från Erik Kold Plast. Den verkade oanvänt. Vi har redan en sån i grön. Jag ÄLSKAR Erik Kold plast. Har hela köket full av burkar i en masse fina färger :)
På lappen stod det 20 kr






















Sen har jag tittat på denne pepparkakasburk typ sen vi började gå på hans loppis. Jag gillade den så, men har aldrig slagit till.

Idag gjorde jag det. 10 kr stod det på lappen.
Tror inte locket hör till men jag gillade nog det :)

















Nåt jag har hittat där förut är vinterstövlar i läder från 70-talet till barnen.

Idag hittade jag dessa i strl 26. Tänkte att lite hinner nåt barn väl att ha dom innan sommaren :)
15 kr

















Var på köphumör idag och när jag såg denne lilla franslampa för 10 kr kunde jag inte låta bli. Visst är den lite gullig?




Det är lugnt... jag är snart färdig med mitt bildterrande!
Nästsist hittade jag denne häst i 'barnrummet' på loppiset. Den såg sååå lessen ut så jag var tvungen att ta med mig den.
Gillar leksaker som är urslitna!
Känns bra att ta hem dom för att ge dom sin sista vila typ :) Nämen att dom lixom får lugn och ro tills det är dax att 'gå vidare' *knäpp??*
Vet ej vad jag gav för hästen. inget misstänker jag.




Hästen är av trä. Den har en ståltråd inuti sig.
Under botten står det:



Kolla... bara två hjul stackars hästen.

Sista fyndet visar sig vara det bästa för kvällen iaf.
Barnen verkar va överförtjusta och jag har ryggont pga alla vändor jag gjort med ungarna på... rullisar! Foten är Zions om nån undrar. Han kunde inte vänta tills jag hade fotat klart :)
Tänker först sälja dom på tradera men eftersom intresset härhemma är så stort vet jag inte riktigt. Dom är ju så galet snygga!
50 kr stod det på lappen. Jag gav 30 kr. Gubben sa det när han kollade på prislappen. 'Du kan ju pruta lite på dom här va?' hahahah. Han är för go. Varför ÄLSKAR jag loppis??? Dum fråga :)





Vi betalade 200 för hela kassen. En masse extra saker som jag ionte snackar om här som LPskivor och annat som Rolle köpte. HELT ointressant eller hur?? :)

NU är det StarWars, så nu släpper jag er på en stund.
Hoppas ni haft en bra dag var ni nu befinner er :)
Kram

/tant trassel

3 kommentarer:

MissC sa...

Åh va kul! Jag vill åsså på loppis :) Å rullskridskor skulle ju William bli sååå glad över!! Klart du ska behålla dem!! Tänk på barna ;)

Tant Trassel sa...

Skall hålla koll på sånna till William!
Dom jag hittade är kanske strl 35 eller nåt liknande :)
/k

Anonym sa...

åh va mycket roligt du hittade!!!! :) jag vill också gå mer på loppis:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...