fredag, mars 20, 2009

Familjeförmiddag


Idag hade dagis stängd och jag bestämde mig för att vara hemma. Rolle skulle jobba kväll, så vi hade hela förmiddagen tillsammans.
När vi gick upp insåg vi att ingen hade köpt kaffe, bröd eller blöjor.
Vi kunde inte starta dagen utan alla dessa saker så vi bestämde oss för att dra in till Promenaden i Laxå för att äta deras frukostbuffé.
När det var klart åkte vi för att köpa blöjor och sen hem igen för att hämta Rolles bil.
Sen åkte vi till Navet i Hällabrottet vid Kumla. Det är ett loppis där pengarna går till nåt projekt i Lettland tror jag. Det har inte öppet på helger, så vi har ofta svårt att få till ett besök där på vardagar. Så denne gång var det LÄNGE sen vi var där.
Stor besvikelse då det inte fanns en enda pryl jag ens suktade LITE efter och jag skall säga att DET inte är vanligt för att va mig!




Jaja. Vi köpte lite gamla LP skivor och den drog vi för att handla. Rolle åkte vidare till jobbet och jag å barnen handla.
Vikket liv d var i affärn, men d fick va så. Omöjligt att hålla dom still när man varken har kundvagn eller en annan vuxen.

Nu är vi hemkommen efter en kort promenad på våran väg och är tok hungriga.

Bilden viser hur ansträngande ett loppisbesök kan vara :)

Hoppas ni har haft en bra dag och att solen har värmt er.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...