tisdag, april 16, 2013

Vadå? Har inte alla...?

Och nu ett lite otippad inlägg by trasseltanten.
Jag äger en mantel. Jo. Jag är en sån som äger en mantel.
Ett litet företag som heter Väsen Hantverk sydde upp den till mig för mera än 8 år sedan.
Hittade den när jag letade efter annat idag i mitt gamla hus.
Blev glad för jag hade nog saknat den. Undrat vart den egentligen tog vägen. Men nu är den hemma :)
Ett perfekt plagg att omfamna sig själv och två barn med en halvkylig sommarkväll.
Sydd av Vadmal och lin. Spännet har jag beställd nånstans på nätet. Minns inte vart.
Och visst blev min sambo lite extra tilltalande med den på? :)
Hon ska inte ha på den dock. Hon fick bara vara modell.
Min inspiration till mantelinköpet var en liten vacker dam som heter/hette...tror hon är död nu, Tasha Tudor. Jag hade en bok om hon och hennes trädgård...hennes liv och på vinterbilderna bär hon en knallröd mantel. Jag var inte lika vågad som hon tyvärr utan min är rödbrun :)
Kolla upp henne! En fantastisk liten dam!



1 kommentar:

orcid sa...

manteln är så snygg! vill oxå haaaa :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...